på gott och ont...


det var länge sedan jag skrev av mig ordentligt nu.. Får passa på nu ikväll när det är lugnt här hemma och det bara är skit på TV :)

Allting går så fort.. veckorna bara flyger iväg.. skolan är snart slut, bara några få ynka veckor kvar.. både på gott och ont känner jag. De onda är att jag har massa arbeten som måste bli klara innan den 24 maj, de goda är att det snart är sommar och att det snart är augusti och då börjar USK utbildningen:) Längtar faktiskt ... hoppas att det kommer passa mig...
Och William blir bara större och större.. han använder inte blöja längre (förutom på natten), han pratar mer och mer. Han leker och har roligt med sina kompisar, han är ingen lite plutt längre han är en stor kille.

På tal om något helt annat så är det äntligen dax för renovering av altanen snart.. taket gick ju sönder i vintras så de måste bytas ut sen ska badtunnan lagas så att vi kan bada till hösten.. sen ska dom gamla fula infravärmarna slängas ut och så ska vi sätta in en gasolvärmare istället.. sen lite ny inredning.. kommer bli kanon tror jag..

Mycket planer med huset nu.. men vi får ta lite i taget.. måste ju spara ihop pengar mellan projekten så det får ta sin tid :) men vi har tänkt att bo här hela livet nu.. (eller ja fram tills det är dax för ålderdoms hemmet vill säga) så vi behöver inte stressa med sakerna, bättre att tänka igenom sakerna ordentligt så att man får de precis som man vill ha de.
Himla tur för mi att Peder är snickare :)


.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0